Dinsdag 14 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 oktober

Blijf op de hoogte en volg Dianne en Sophie

14 Oktober 2014 | Oeganda, Kayunga

Vandaag weer een dag naar school. Ook vandaag werden we weer vrolijk nageroepen door de kinderen in de buurt. Dit maakt elke dag goed, zelfs als het weer eens regent!
We zijn ’s middags naar huis gegaan om een boterham met ei te eten. Dit begint een beetje een gewoonte te worden. Wat hebben we de afgelopen tijd wat eieren gegeten zeg… De lege plastic eierdozen stapelen zich op bij ons in de keuken. ;)
Na school kwamen we Eddy tegen. Dit is een jongen die dicht bij ons woont, maar niet naar school gaat. We zien hem elke dag met jerrycans sjouwen. We vragen hem wel eens mee naar huis om hem wat te drinken te geven. Vandaag vroegen we hem ook mee, maar met een andere bedoeling. Dianne heeft een voetbalshirt meegenomen, en die wilde ze heel graag aan Eddy geven.
Toen wij zijn shirt verwisselde, keek hij in het begin heel vervreemd. Opeens kwam er een enorme glimlach tevoorschijn. Hij keek naar zijn shirt en toen weer naar ons.. Hij glunderde van oor tot oor en gaf zelfs een kus op zijn shirt. Wat een mooi moment!
Vandaag zouden we eigenlijk met Kagumba naar de supermarkt gaan, maar hij had het helaas te druk. We zijn toen zelf bij ons naar de markt gegaan voor aardappelen en uien.
Walter had vandaag tijd, dus we konden hem nu terug vragen voor een etentje. Dianne is toen terug naar de markt gegaan om maiskolven te kopen, terwijl Sophie alvast aan het schillen van de aardappelen begon. Onze samenwerking verloopt na al die dagen nog steeds prima! ;)
Helaas is ons assortiment op de markt niet zo heel groot. We hebben toen aardappelen, sperziebonen en een sausje gemaakt. Walter had rode pepers meegenomen voor extra smaak. Dit wantrouwde we toch een beetje en deden er hele kleine stukjes van in.
Na de eerste hap van ons eten kwam de stoom bijna uit onze oren, dus we hebben maar noodles gemaakt als aanvulling op onze maaltijd.
Toen Walter naar huis ging, zijn wij de kleding en spullen uit gaan zoeken die we nog in onze koffer hadden. Buitenspeelmateriaal, kleding voor het weeshuis, kleding voor de leerkrachten, pennen, knuffels.. We hebben van alles bij ons! Morgen gaan we even kijken aan wie we precies wat gaan geven. Kortom, nog een hoop te doen!

• 25 Oktober 2014 - 23:05

Greet Jonker:

Hoi meisjes

Jullie zijn inmiddels terug maar ik lees nu pas jullie laatste verslagen, geen tijd gehad, haha.
    Wat lijkt me dat leuk dat je al die dingen weg kunt geven en dat zo'n jongetje zo blij is met een nieuw shirt, die hij waarschijnlijk elke dag zal dragen want veel keus zal hij niet hebben.
    En nu hebben jullie heimwee, een teken dat jullie het heel fijn hebben gehad.
    Nu even het laatste verslag lezen.
    groetjes oma