Donderdag 16 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu Donderdag 16 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu

Donderdag 16 oktober

Blijf op de hoogte en volg Dianne en Sophie

16 Oktober 2014 | Oeganda, Kayunga

Vandaag kwam Kagumba op tijd! Wij hadden helemaal niet verwacht dat hij daadwerkelijk om 10 uur op de stoep zou staan, dus hij moest nu een keer wachten op ons. We dronken een kopje thee en bespraken de planning van vandaag. Eerst gaan we naar de craftmarkt voor souvenirs, dan gaan we naar het andere deel van Kampala om borden en mokken voor de school te kopen, geld pinnen, klokken kopen voor school, naar de supermarkt en dan naar huis om de kleding uit te zoeken. Kortom, een enorm druk schema voor op je ‘vrije’ dag.
Eerst naar de craftmarkt. Een pleintje met allemaal winkeltjes vol souvenirs. In het begin liep Kagumba mee om af te dingen, maar later hoefde dat niet meer. Hij moest nog iets regelen dus hij ging even weg. We nemen ons petje voor hem af, want het is niet heel makkelijk om als man meer dan 3 uur te winkelen ;)
Toen de hele auto vol stond met tasjes, zijn we verder gegaan om borden en mokken voor de school te kopen van ons overgebleven sponsorgeld. We hebben witte borden en bijpassende mokken gekozen. Gelukkig was Kagumba mee om te sjouwen, want die dozen met mokken en borden zijn niet heel licht!
Hierna hebben we drie klokken gekocht voor op school en zijn vervolgens boodschappen gaan doen. De tijd ging erg snel, en Kagumba hoorde dat hij deze avond iemand moest ophalen van het vliegveld. We reden toen snel door naar huis om de kleding uit te zoeken. Helaas zat het verkeer heel erg tegen, dus Kagumba had 5 minuten om tussen de hele stapel kleding voor veertien kinderen iets uit te zoeken.
De kledingstukken vlogen in het rond terwijl Sophie alles probeerde op te schrijven en te onthouden. Kagumba ging weg, en wij probeerde de boel weer een beetje op orde te krijgen.
Vanavond konden we weer spaghetti eten, want we hadden vlees kunnen kopen in de supermarkt. Het licht deed alleen erg raar. Het bleef aan en uit gaan of het gaf heel weinig licht. Heel storend, want Dianne was aan het koken en Sophie was de cadeautjes aan het inpakken. Telkens ging het licht uit en moesten we overgaan op de zaklamp en de kaarsen. Uiteindelijk is het gelukt en hebben we heerlijk gegeten en alle cadeautjes zijn ingepakt.
Morgen is onze laatste dag op de bondekoschool. Het belooft een verdrietige, maar ook mooie dag te worden!

• 24 Oktober 2014 - 17:57

Thea Schiefer:

Net jullie verslagen gelezen en fotos bekeken. Je wordt er stil van als je ziet hoe de mensen daar leven. Ik hoop dat jullie laatste dag mooi was, emotioneel zeker wel. En dat jullie een goede reis terug hadden. Heel veel dank voor jullie prachtige verhalen ik heb ervan genoten.