Vrijdag 17 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu Vrijdag 17 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17 oktober

Blijf op de hoogte en volg Dianne en Sophie

17 Oktober 2014 | Oeganda, Kayunga

Zo, en dit is onze laatste dag op de bondekoschool.. Het is heel gek om je te realiseren dat de vijf weken nu al over zijn. Met tassen vol cadeautjes en spullen lopen we richting school. Nu zijn we echt de muzungu’s die alles weggeven ;)
Eenmaal op school aangekomen begon, zoals elke vrijdag, de parade. Wat we niet wisten, is dat wij ook naar voren werden geroepen om te dansen. Daar stonden we dan. Als twee houten planken (want dat zijn wij in vergelijking met deze kinderen) hebben we geprobeerd onze beste dansmoves te laten zien!
Na de parade hebben we eventjes voor sinterklaas gespeeld. We hadden voor elke leerkracht minimaal twee cadeautjes. Sjaals, T-shirts, kinderkleding, klompjes, etc. We werden door iedereen heel enthousiast en vriendelijk bedankt voor alle cadeautjes. We hebben nu niet alleen voor een glimlach bij de kinderen gezorgd, maar ook bij de leerkrachten!
Van het sponsorgeld hebben we ook de borden, mokken en klokken gekocht. Kagumba kwam ze brengen onder schooltijd. We hebben ook een buitenspeelbak gemaakt waar frisbee’s, jojo’s, springtouwen en ballen in zitten. We zijn enorm blij dat we zoveel dingen met het sponsorgeld hebben kunnen doen en willen ook iedereen bedanken die hieraan zijn steentje heeft bijgedragen!
De lerarenkamer hadden we ook versierd, en toen we binnenkwamen waren de leerkrachten met de ballonnen aan het spelen. Er stonden pepermuntjes op tafel, maar die durfde ze toch niet snel te proeven omdat ze toch wel verdacht veel op pillen leken. ;)
Na school moesten we onze resultaten van de afgelopen vijf weken laten zien. Dit deden wij in de vorm van een workshop en de hulp van Annemieke. De leerkrachten kregen de resultaten van de kinderen te zien en moesten een oplossing bedenken. Aan het eind hebben we bingo gedaan met keersommen, en de winnaar mocht een prijs uitzoeken. Daarna hebben we een groepsfoto gemaakt en was het tijd om afscheid te nemen. We kregen allerlei verzoekjes om zeker nog een keer terug te komen, en Barbra had tranen in haar ogen. We hebben daarom het afscheid niet te lang laten duren, voordat we zelf straks huilend de poort uit zouden lopen.
Toen we terug kwamen zijn we bij de buren langs gegaan. Zij hebben een project met straatkinderen in Kampala, en hier willen we graag wat meer over weten. We namen gelijk de overgebleven kledingstukken mee, want zij kunnen ze heel goed gebruiken. Ze waren ook heel erg enthousiast dat wij de kleding aan hun hebben gegeven. Weer twee blije gezichten!
Na twee uur gekletst te hebben, gingen we weer naar ons eigen huis. Walter zou ons meenemen om een avondje te stappen, dus we moesten ons nog wel even voorbereiden. Hij had voor ons avondeten meegenomen, wat een service! ;)
We gingen met Walter naar Kampala en zijn toen van bar, naar club, naar kroeg gegaan. Het was een erg gezellige avond!
Morgen gaan we een dagje naar het strand in Entebbe, hopelijk schijnt de zon de hele dag!

• 26 Oktober 2014 - 10:37

Tineke:

Geweldig dat jullie eindelijk alle kleding en cadeautjes konden weggeven! Daar hebben jullie bijna 5 weken op moeten wachten! Wat heerlijk om al die blije gezichten te zien!
    Inmiddels zijn jullie weer thuis met tassen vol leuke Afrikaanse spulletjes.
    Ik heb naast een aantal prachtige souvenirs ook een minder leuk souvenir uit Oeganda gekregen van Dianne....... een kakkerlak!!!! Haha! Brrrr...... ik deed de la van m'n dressoir open en daar liep tie..... gelukkig was hij nog niet heel erg groot, dus ik durfde hem met een keukenpapiertje te pakken. Hopelijk heeft hij zijn familie thuis gelaten ;-)

Lieve groetjes, Tineke