Dinsdag 30 september - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu Dinsdag 30 september - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 30 september

Blijf op de hoogte en volg Dianne en Sophie

30 September 2014 | Oeganda, Kayunga

Met Guus Meeuwis op de achtergrond zitten we aan het ontbijt. Vandaag belooft een hele warme dag te worden.
Rond 9 uur komen we aan in Eva's kantoortje. Ze is sinds gister weer terug op school, dus we zijn niet meer alleen. We hebben deze dag weer aan schoolopdrachten gewerkt.
We gingen naar P4 voor de boeken van rekenen en Engels, naar P5 voor rekenen en gingen daarna de niveauverschillen vergelijken. We hebben opdrachten gemaakt, zoals kleine toetsjes voor rekenen en een memoryspel voor Engels. We hebben overlegd met docenten en verder gewerkt aan ons blog. Kortom, een productief dagje op school.
We hadden vandaag geen zin om te koken, dus we vroegen aan Kagumba of hij misschien wist waar we konden eten en of hij mee wilde gaan. Hij wist wel iets en wilde ook nog mee, ideaal!
Rond 7 uur zaten we in Kampala achter een bordje met patat en kip. Best wel fijn om weer eens een avondje uit het huis te zijn. Het is bijzonder wat je allemaal voorbij ziet lopen. Mensen met manden op hun hoofd, kindjes vastgebonden in doeken op de rug en bedelaars langs de kant van de weg.
Na het eten zagen we het woordje 'brood' staan op een uitklapbord. Yes! Nederlands brood! Toen we de winkel binnenkwamen zagen we allemaal lekker brood liggen. Wit, bruin, broodjes, muffins.. We kochten een wit brood om het uit te proberen. We zijn benieuwd morgenochtend!
Kagumba nam ons nog even mee naar een bar met buitenterras. Er klonk muziek en het was er redelijk druk. Een glaasje wijn konden we niet bestellen, want het gaat daar alleen per fles. Dan maar een flesje cola voor op de dinsdagavond ;)
Wonderbaarlijk hoe sommige (in ons geval) mannen je aanspreken. Vandaag verklaarde iemand binnen 5 minuten aan Sophie de liefde. Zo snel kan dat dus gaan hier. Geen zorgen, wij zijn verstandig genoeg om hier handig mee om te gaan ;)
Toen we thuis kwamen, zagen we een kakkerlak. O nee.. Niet alweer?! Toen we hem buiten hadden gekregen zaten daar nog twee kakkerlakken. Na een lichte paniekaanval, een bus haarlak en een pot mierenpoeder verder, waren we van plan om naar bed gaan. Ineens hoort Sophie een harde gil van Dianne. Ook op de grond zat een kakkerlak! Evenals op de muur, in de wc en ook in Dianne haar bed. Na een grondig onderzoek kwamen er nog meer rare wezens tevoorschijn. Een duizendpoot, een wesp en mieren.
Tja.. Nu nog een oog proberen dicht te doen, want twee ogen zal wel niet meer lukken vanavond.

• 03 Oktober 2014 - 11:09

Monique:

Iiiiiiiieeeeeeuuuuuuwwwww

• 03 Oktober 2014 - 13:30

Greet Jonker:

Hoi Diannesophie,

Wat een ellende met die kakkerlakken, is het gelukt om met één oog dicht te slapen en hadden jullie je brood goed ingepakt ?
    Hier is het ook nog steeds behoorlijk warm, je kunt zonder jas naar buiten.
    In ieder geval zijn jullie weer lekker een avondje uit geweest lekker patatje gegeten, leuk.
    Gelukkig hebben jullie overdag genoeg te doen, even niet aan de kakker.... denken.
    Veel sterkte en succes met de kindjes.

Groetjes Oma

• 03 Oktober 2014 - 20:42

Tineke:

Hoi meiden,
    Hier een berichtje uit een heel heet Qatar.

Oh oh..... ik heb echt met jullie te doen hoor, vreselijk die kakkerlakken! Ik zou ook geen oog dicht doen!
    Hier in Doha zitten ze ook wel maar hier wordt daar tegen gespoten en Philip heeft zelf een bus gif staan.
    Ik heb er gelukkig nog geen één gezien!
    Fijn dat het zo goed gaat met jullie schoolwerk en dat Kagumba jullie weer gezellig mee op stap heeft genomen. Echt super fijn dat hij er altijd voor jullie is!

Lieve groetjes, Tineke