Zaterdag 11 oktober - Reisverslag uit Kasese, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu Zaterdag 11 oktober - Reisverslag uit Kasese, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu

Zaterdag 11 oktober

Blijf op de hoogte en volg Dianne en Sophie

11 Oktober 2014 | Oeganda, Kasese

Goedemorgen! Op een iets wat gekneusde schouder en een dikke lip na, zijn we eigenlijk in orde. Om 9 uur zaten we aan het ontbijt. We maakten kennis met Mosh, een vriend van Walter. Hij gaat ons vandaag helpen met mountainbiken en bergbeklimmen. Annemieke ging niet mee, want ze heeft veel pijn aan haar ribben van de klapband gister. We brachten haar eerst weg naar een hotel in de buurt. Een ongelooflijk mooi hotel waar wij zeker (als we oud en rijk zijn) een keertje willen overnachten ;)
We hebben trouwens nu tijdelijk een busje waar we mee rijden. De auto van gister staat nog bij de garage. Het busje is oud, en als hij afslaat moet je hem aanduwen. Zo gebeurde het dus dat we voor het tankstation de auto moesten duwen.
Nadat we Annemieke hadden afgezet, zijn we naar een plek gereden waar we begonnen met mountainbiken. Jeetje, wat is dat zwaar.. De zon, heuvels, een fiets met slechte versnellingen.. Na de eerste heuvel lagen we bijna allebei op de grond van vermoeidheid, maar we gingen door. Walter zijn trapper was er af gevallen dus hij ging op de boda verder. Toen we aanboden om te ruilen, ging hij er helaas niet op in.
Na 3 km mochten we gelukkig stoppen om wat te drinken in een restaurant. Toen we dachten dat we weer op de fiets moesten, bleek dat we gingen lopen. We liepen de heuvels op, door het groene landschap. Echt prachtig om te zien. Er zijn hier een hoop kratermeren, hier zijn we ook in gaan zwemmen.
Het lopen is erg lastig. Het is verschrikkelijk steil, dus je glijdt heel makkelijk uit. Je merkt wel dat Walter en Mosh het gewend zijn, want zij lopen in een verschrikkelijk hoog tempo omhoog. Onderweg hebben we wel wat gescholden, en eenmaal boven lagen we eerst 5 minuten op de grond uit te hijgen, maar het is het wel waard. Wat een uitzicht!
Rond 4 uur zijn we weer terug gaan lopen om te lunchen. Kip, beef en patat, top!
Gelukkig besloot Walter dat we niet terug hoefde te fietsen. We mochten in het busje, eerst terug naar de garage en daarna Annemieke ophalen. De auto bleek nog niet klaar, dus weer verder met de bus. De diepe kuilen in de weg maken de rit niet heel comfortabel. We zijn nu ook wel een stuk angstiger door gister.
Nadat we Annemieke hadden opgehaald, zijn we weer terug gegaan naar de garage. Ze hadden Walter gebeld dat de auto klaar was. Toen we eenmaal aankwamen, bleek dat ze nog steeds niet klaar waren. We hebben toen 1,5 uur gewacht, en toen besloot Walter om met een andere auto te gaan. We mochten de auto van de baas van de garage lenen. We zijn toen naar Kasese gereden om daar te overnachten.
In hotel wilde Dianne gaan douchen. Ze zette het teiltje opzij, de volle jerrycan en ze wilde de douche aanzetten. Er kwam geen water uit. Dat wordt dus in een teiltje wassen.. Omdat we dit niet echt zagen zitten, zijn we naar Walter gegaan die ons doorstuurde naar de gemeenschappelijke douches. De deuren konden niet op slot, dus zijn we maar samen in onze bikini's er onder gaan staan. Echte bikkels, we deinzen nergens meer voor terug ;)
Morgen gaan we chimp tracken en weer op weg naar huis. We moeten morgen ook weer om 6 uur klaarstaan, dus nu weer snel gaan slapen. We hebben maandag nogal wat slaap in te halen!

• 17 Oktober 2014 - 02:20

Thea Schiefer:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Je houden je beschermengeltjes wel druk bezig, en gelukkig doen ze het goed. Fijn dat julli behalve hard moeten werken voor de PABO (heb ik dat goed) toch ook leuke dingen voor jezelf hebt kunnen doen. Het lijkt mij ook dat jullie nog wel eens terug zullen gaan naar Oeganda. Krijgen we nog mee etappen te lezen voordat jullie naar huis gaan. Ik geniet van ieder. Nog veel plezier. TT

• 17 Oktober 2014 - 09:09

Opanic:

Lieve dames, liever dames dan meiden want die zijn van de straat en dat kan ik van jullie beslist niet vinden.
    Wat een avonturen hebben jullie weer beleefd. Ik denk dat iedere verdere vakantie maar een saaie beweging wordt. Je wordt er wel stoer van. Emancipatie ten top.
    Gelukkig maar dat het ongeluk nog redelijk afgelopen is en dat jullie er niets iets ergers aan over gehouden hebben.
    Geniet nog maar van de komende dagen.
    Opanic