Woensdag 15 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu Woensdag 15 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu

Woensdag 15 oktober

Blijf op de hoogte en volg Dianne en Sophie

15 Oktober 2014 | Oeganda, Kayunga

Deze morgen zijn we weer productief bezig geweest. We hebben het huis geveegd, kleding gewassen en we hebben de vaat gedaan. Dit allemaal voordat we naar school gingen. Iedereen kan weer trots op ons zijn ;)
Vandaag gaan we weer verder met de RT lessen, en dit keer op de iPad en laptop! Annemieke heeft gratis accounts gekregen voor de rekentuin. Dit is een methode op de laptop om kinderen interactief bezig te laten zijn met rekenen.
Dianne ging met Apollo achter de laptop, en Sophie ging met Barbra en Rebecca achter de iPad. Ze vonden het hartstikke leuk! Het is een geweldig vooruitzicht dat Theo meer iPads kan kopen voor de school dankzij een sponsor. We zijn enorm benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
In de middag zijn we op huisbezoek gegaan bij de moeder van Denis uit P4. Het was weer een aardig eindje lopen, maar gelukkig was het niet zo warm. De moeder van Denis was laat, en kwam achter ons aan rennen. Ze maakte het huis nog snel aan kant en toen mochten we binnenkomen. We kwamen binnen in een vol huis. Er lagen matten op de grond, er hingen doeken aan de muur en stapels spullen langs de muren. Ze wonen hier maar met zijn tweeën, dus het zag er gelukkig niet zo slecht uit als de vorige huisbezoeken. Er stonden ook twee bedden, helaas wel zonder klamboe.
Na het bezoek zijn we weer naar school gegaan. We hebben toen weer verder gewerkt aan onze verslagen en zijn nog even gaan kletsen met de leerkrachten. Morgen zijn we namelijk niet op school, omdat we nog een paar laatste dingen in Kampala willen regelen.
Na school zijn we weer verder gegaan met het uitzoeken van de spullen. We hebben toen alvast een paar kledingstukken weggegeven aan mensen uit de buurt. Het is heel mooi om te zien hoe dankbaar mensen hier zijn als ze iets krijgen. Echt geweldig!
Morgen komt Kagumba om de kleding voor de kinderen uit het weeshuis uit te zoeken.
We konden vandaag iets later naar bed, omdat Kagumba morgen pas om 10 uur voor de deur staat. We hebben dus een muziekje opgezet en gezellig nagepraat over de afgelopen weken. Het is goed dat we een blog bijgehouden hebben, want anders zouden we niet meer weten wat we allemaal gedaan hebben! ;)