Dinsdag 7 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 oktober - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Dianne en Sophie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 oktober

Blijf op de hoogte en volg Dianne en Sophie

07 Oktober 2014 | Oeganda, Kayunga

Het opstaan wordt soms toch wel steeds moeilijker. Door alle drukke dagen, vele indrukken en actieve bezigheden zijn we eigenlijk elke avond uitgeteld. Met het in slaap komen hebben we dus geen problemen ;) Vandaag was het zo'n dag dat we allebei moeite hadden om ons bed uit te komen. Gelukkig fleurt de Oegandese muziek de ochtend wel op. We hebben ongeveer 200 nummers gekregen van Moses 2. Erg leuk om naar te luisteren, en we kunnen ze al bijna meezingen ;)
Onderweg naar school kwamen we Annemieke tegen, dus we konden samen naar school lopen.
Eenmaal op school aangekomen, bleek dat de stroom het niet deed. We moesten van alles lamineren voor de RT lessen, dus zijn we na een uurtje weer naar huis gegaan. Ongelooflijk, maar thuis hadden we dit keer wel stroom!
We moesten nog aardig doorlopen, want het begon te regenen en de was hing buiten. We worden langzaam echte huisvrouwen hier ;)
's Middags zijn we weer naar school gekomen. We gingen met Eva en Annemieke in gesprek over de huisbezoeken van morgen, en in gesprek met de leerkrachten van P4, P5 en P6 (inclusief George en Cathy). We zagen dat de kinderen tijdens de RT lessen een andere manier van het uitrekenen van deelsommen toepassen, dus kregen we er nu meer uitleg over.
Kagumba zou eigenlijk om 4 uur de speeltoestellen plaatsen, maar Kagumba zou Kagumba niet zijn als hij er pas om half 6 was. Hij heeft toen met hulp van een paar werkers van de farm de gaten gegraven voor de toestellen. Wij zijn ondertussen even naar de markt gegaan aan de overkant van de weg. Ze hebben er niet heel veel, maar gelukkig wel tomaten en groene paprika voor in de spaghetti. Toen we net onze laatste boodschappen afrekende, viel de stroom uit. Het was al donker, dus iedereen haalde de kaarsen en olielampen te voorschijn. Dit geeft toch wel een aparte sfeer.
Op school waren ze nog steeds bezig met het plaatsen van de toestellen in het donker toen wij aankwamen We hebben daar nog even met onze telefoon staan schijnen voor meer licht en zijn toen naar huis gegaan.
Eenmaal thuis begonnen we aan het maken van de spaghetti. Wederom in het donker, maar dat zijn we nu wel gewend ;) We hadden zo veel spaghetti gemaakt, dat we een bordje aan de bewaker gegeven hebben. We hebben hem nog nooit zo blij gezien, en bewaarde zelfs een beetje voor de dag daarna.

• 14 Oktober 2014 - 15:39

Greet Jonker:

Hoi meiden.

Nou ik ga er maar een uurtje voor zitten, want jullie hebben maar gelijk een heel boekwerk op de site gezet.
    Het is wel echt kramperen bij jullie zeg, wel stroom geen stroom, je moet wel overal op voorbereid zijn, maar je wordt wel vindingrijk op den duur.
    Leuk dat de speeltoestellen geplaatst zijn, hebben de kinderen ze al in gebruik genomen?, misschien in de andere 3 verslagen die ik nog moet lezen, ik ga ze maar eerst lezen en dan reageren, anders wordt het nog ingewikkelder, ik moet ze natuurlijkkwel in de goede volgorde lezen.
    Tot zo,
    groetjes Oma